For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

نظر شما: مهم ترین «عامل» آلودگی هوای اصفهان؟ (ایده‌ها، تجربیات خود یا ارجاع به مستندات را در قسمت دیدگاه وارد کنید)

کیفیت نامناسب بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها
50% (24 رای)
استفاده نیروگاه‌ها از مازوت
44% (21 رای)
کارخانه‌های سیمان
4% (2 رای)
کارگاه‌های آجرسازی
0% (1 رای)
ریزگردهای کشورهای همسایه
0% (1 رای)
خشکی زاینده رود
2% (1 رای)
مجموع آراء: 48

دیدگاه ها

به نظر اینجانب یکی از عوامل مهم استفاده بیش از حد مردم از خودرو است در واقع نزدیکترین گزینه را انتخاب نمودم... در کنار عوامل دیگر، نبود حمل و نقل عمومی مناسب مزید بر علت گشته است

لطفاً امکان انتخاب چند گزینه را فراهم کنید. من می خواستم موارد 1، 2، و 6 را به عنوان موارد پراولویت تر انتخاب کنم ولی نتوانستم. به علاوه، عدم جلوگیری از تردد خودروهای بسیار فرسوده و دودزا (به خصوص اتوبوس، مینی بوس، و کامیون که ما هر روز شاهد آن هستیم) هم می تواند به موارد فوق اضافه شود.

گزینه ای را که موثرترین عامل می دانید را انتخاب کنید زیرا همه گزینه ها به نحو موثری در آلودگی نقش دارند و انتخاب چند گزینه دقت نظرسنجی را کم می کند.

به نظر من برای جلوگیری از تعدد گزینه ها، موضوع پنجم(ریزگردهای کشور همسایه) بهتر است حذف شود زیرا این مورد بیشتر در مورد شهرهای غربی کشور وجود دارد و مسئولین در حال تلاش برای پیدا نمودن راه حل آن هستند. همچنین یک بررسی روی هرکدام از گزینه هاانجام شود شود که چند درصد و چگونه در آلودگی هوا تاثیر دارند. به عنوان مثال نیروگاه در چه موقعیتی قرار دارد، چند ساعت در روز فعالیت دارد، چند درصد از برق اصفهان را تامین می کند، چند درصد از آلودگی آن وارد شهر می شود، آیا می تواند به جای مازوت از گاز استفاده کند و غیره

نمی شه اندازه گرفت که خودروها یا کارخانه‌ها چقدر آلودگی تولید می‌کنند؟ اگر می‌شه اندازه گرفت نظرسنجی برای چیه؟

مطالعاتی در این زمینه در سالهای گذشته انجام شده هرچند الان شرایط و عوامل تغییراتی کرده است. ولی هدف از نظرسنجی، این است که چه مواردی اولویت دارند (هم از نظر سهم در آلودگی، هم از نظر قابل رفع بودن در مدت معقول) تا در نامه ذکر شوند.

سلام به نظر من مهمترین عامل بنزین بی کیفیت و استفاده از خودرو هایی مثل پژو و پراید و ....... که تکنولوژی ساخت اونا مال20 تا 30 پیشه.الان جدیدا خودروسازان ملزم به تولید خودروهای خودرو با استاندارد یورو4 شده اند ولی این استاندارد زمانی مفید است که بنزین یورو4 داخل ماشین ریخته شود و گرنه تفاوتی با سایر خودرو ها نخواهد داشت.

اصفهانی که میتونست یکی از پردرآمد ترین شهر های دنیا در صنعت توریست باشه حالا چند سالیست که بزرگترین قاتل ساکنینش شده قطعا یکی از عوامل اصلی و شاید مهمترین عامل بروز این فاجعه بی کفایتی و بی تدبیری مسولان بلند پایه استان و کشور بوده

اگر امکان اجرای تحقیقات از طرف شورای شهر در این زمینه باشد موثر ترین روش برای شناسایی و رفع مشکل خواهد بود. مسلما تا به حال عوامل مرتبط بارها تحقیقات مربوطه را انجام داده اند و خبرهای آن کم و بیش از منابع واسطه رسیده است اما تحقیقات واضح و روشن و آزاد در اختیار همه ی مردم از طرف نهادی مثل شورای شهر بسیار موثر خواهد بود. همیشه این را به یاد داشته باشیم که دانش کلید حل تمامی مشکلات است.

اضافه کردن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ های مجاز : <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> </br> <br/>
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
CAPTCHA
این سوال جهت اطمینان از ماشین نبودن شما و جلوگیری از ورود برنامه های مخرب می باشد.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

تحت نظارت وف ایرانی